İkinci el araçlarda en çok 350 bin TL üzeri otomobiller rağbet gördü.
Ocak ayına ait ilginç ikinci el ilan verileri paylaşıldı. İkinci el arzın yansımaları reklamlarda görüldü. Ocak ayında en yüksek oran yüzde 43,6 ile 350 bin TL üzeri araçlar oldu, bu fiyatlardaki araçların ilanlara oranı 2022 yılı ortalamasında yüzde 28 oldu. Araç fiyatlarındaki artışın reklamı etkilediği görülüyor. oranları. En çok reklamı yapılan araçlar 2012, 2011 ve 2016 modelleri oldu.
5 kategori, 10 marka, 10 araba modeli ve yılı, 10 arazi/SUV/Pick-up modeli, yakıt türü, vites türü, motor hacmi, km. Değerleri gibi temel bilgilere göre kategorize edilen ikinci el otomobilim.com’un analizi şu şekildedir:
Ocak ayında otomy.com’daki reklamların yüzde 71’i otomobildi. Otomobilleri hafif ticari araçlar, arazi araçları, ticari araçlar ve motosikletler izledi. Traktör, tarım makinesi gibi reklamlar yüzde 1’lik dilimde yer aldı.
REKLAMLARDA EN ÇOK GÖRÜNEN MARKA VE MODELLER
Reklamlarda en çok görülen markalar sırasıyla Renault, Fiat, Volkswagen, Ford, Opel, Hyundai, Peugeot, Toyota, Honda ve Citroen oldu.
Reklamlar model bazında incelendiğinde Ocak ayında en çok reklam alan otomobil modelleri sırasıyla Clio, Astra, Megane, Focus, Corolla, Egea, Doblo ve Passat oldu. Bu modelleri sırasıyla Civic ve Fiorino izledi.
ARAZİ, SUV ve PICK-UP GÖVDE TİPLERİNDE LİDER MODELLER
2. el Land/SUV/Pick-up ilanlarının oransal değerlendirmesine bakıldığında Dacia Duster, geçtiğimiz ay ilanlarda birinci sırada yer alan Nissan Qashqai modelini geride bırakarak 2019’da en çok yer alan model oldu. yüzde 22 ile reklamlar.
Duster’ı sırasıyla Nissan Qashqai, Kia Sportage, Hyundai Tucson, Mitsubishi L 200, Volkswagen Tiguan, Nissan Juke, Peueot 3008, Chevrolet Captiva ve Egea Cross izledi.
REKLAMLARDA EN ÇOK GÖRÜNEN MODEL YILLARI
Ocak ayında en çok reklam alan araçlar %7,2 ile 2012 yılı modelleri oldu. 2012 model araçları %6,5 ile 2011 ve 2016 model araçlar takip etti. Aralık ayı itibarıyla ilanların %14,4’ünü 2000 yılı ve öncesine ait araçlar oluşturdu.
REKLAMLARIN MOTOR HACMİNE GÖRE DAĞILIMI
Reklamlarda daha çok 1.2 – 1.4 orta ve 1.4 – 1.6 orta motor hacmine sahip araç reklamları görülmektedir. 1,2-1,4 arası orta deplasmana sahip araçlar %29, 1,4-1,6 arası orta deplasmana sahip araçlar ise %52 oranında reklam aldı. 2001 cm3 ve üzeri motor hacmine sahip reklamların oranı %4’te kalmıştır.
REKLAMLARIN FİYAT ARALIĞINA GÖRE DAĞILIMI
En yüksek payı %11,8 ile 200.001 TL ile 250.000 TL aralığındaki araçlar aldı. İlanların %11,4’ünü 250.001 TL – 300.000 TL aralığındaki araçlar, %9,9’unu ise 300.001 TL-350.000 TL aralığındaki araçlar oluşturdu. 350.000 TL üzeri araç ilan oranları %43,6’dır.
oldu. 2022 yılı ortalaması incelendiğinde 350.000 TL üzeri araç ilan oranları tüm ilanların %28’ini oluşturdu. Burada artan araç fiyatlarının etkileri görülmektedir.
DUYURULARIN DONANIM TÜRÜNE GÖRE DAĞILIMI
Şanzıman tipine göre ise reklamların dağılımında en büyük payın düz vitesli araçlarda olduğu görülüyor. Reklamların %70’ini düz vitesli araçlar, %13’ünü ise yarı otomatik vitesli araçlar oluşturdu. Otomatik vitesli araçların reklam oranı %17’dir.
DUYURULARIN YAKIT TÜRÜNE GÖRE DAĞILIMI
Arabam.com ilanları yakıt türüne göre incelendiğinde dizel araçların oranı %54,25 olarak gerçekleşti. İkinci sırayı %27,41 ile LPG’li araçlar aldı. Akaryakıtlı araçlar ise reklamların %17,93’ünü oluşturdu. Fuel-oil araçları sırasıyla hibrit ve elektrikli araçlar izledi.
200.0001 – 300.000 KM ARASINDAKİ ARAÇLAR EN ÇOK OCAK AYINDA GÖRÜNDÜ
2. el pazarında Ocak ayı ilanları en fazla 200.001 km.- 300.000 km. ortadaki araçlar için verilen bu km. Menzildeki araçların duyuru oranı %30 oldu. 100.001 km. – 150.000 km. 150.00 – 200.000 km aralığındaki araçların duyuru oranları %16 olarak gerçekleşti. Menzildeki araçların duyuru oranları %19 olarak gerçekleşti. 300.000 km. Yukarıdaki araçların ilan edilme oranı %11 olarak gerçekleşti.